سرباز گمنام فضای مجازی

مطالبه شبکه ملی اطلاعات و فضای مجازی امن.

سرباز گمنام فضای مجازی

مطالبه شبکه ملی اطلاعات و فضای مجازی امن.

سرباز گمنام فضای مجازی

ما بر آن شدیم؛ تا با استعانت از خداوند متعال، و در سالروز ولادت دوازدهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، حضرت صاحب الزمان "عج الله تعالی فرجه" و تقارن آن با آزاد سازی خونین شهر، ضمن ادامه مسیر گذشته خود یعنی مطالبه گری در حوزه فضای مجازی، با تشکیل یک جنبش مردمی با عنوان "حامیان روشنگری در فضای مجازی ایران" (حرفما) سستی ها و کاستی های مدیران و دولتمردان در انجام امور محوله و یا خیانت های متاثر از نفوذ در بین دستگاه های دولتی و سازمان های اجرایی را منعکس کرده و با تاکید بر فرامین حضرت امام خامنه ای "مدظله العالی"که مطالبه گری را راهی برای نجات کشور دانستند، در فضای مجازی که "اهمیت را به اندازه ی انقلاب اسلامی " بر شمردند، با مطالبه حداکثری و امر به معروف و نهی از منکر انجام وظیفه کنیم .

جاسوسی تار عنکبوتی!

پنجشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۰۲ ب.ظ

جاسوسی های تار عنکبوتی!

«ارتش اسرائیل از مقابله با مقاومت ناتوان است؛ این اسرائیل است که درسال 2006 و در غزه آن را شکست دادیم ؛ این رژیم از تار عنکبوت سست تر است و غیر از این نیست.»            سید حسن نصرالله

چه تعبیر عجیبی ! به راستی اگر لحظه ای خود را به جای طعمه که در دام تار عنکبوت افتاده تصور کنید چه احساسی به شما دست خواهد داد؟

واژه WEB به معنای تار عنکبوت است. اما واژه www مخفف (Word Wide Web) و به معنای شبکه ارتباطی جهانی (تار عنکبوتی) است. زیرا همانطور که تارهای عنکبوت همگی با یکدیگر در تماس و ارتباط هستند، سرورهای مختلف در دنیا هم به همین شکل با یکدیگر در تماس هستند.

متاسفانه باید بدانید که بیشتر فعالیتهای ضروری یا غیرضروری مان در این شبکه تارعنکبوتی، ما را در وضعیتی مشابه آنچه تصور کردید قرار داده است!      طعمه هایی برای جاسوسی مدرن!

تا به حال به این نکته توجه کرده اید :  تکنولوژی برتر اینترنت که با هزینه گزافی پشتیبانی می‌شود و توسعه می‌یابد، چرا رایگان به سراسر دنیا ارائه می‌شود؟ این کار جای سؤال ندارد؟ آیا یک ابرقدرت اقتصادی ممکن است کاری را رایگان و بدون سود و منفعت انجام دهد؟ سرورهای اصلی اینترنت در کجاست؟

عصر حاضر، عصر اطلاعات و انفجار اطلاعات است؛ کشوری در این عصر ابر قدرت می‌ماند که اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری در اختیار داشته باشد؛ بنابراین جمع‌آوری اطلاعات در این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. از نظر شما اینترنت بهترین بستر برای این هدف نیست؟

 درحوزه سیاسی از چند دهه پیش تئوری "جاسوسی عمومی" و "جاسوسی سایبری"مطرح شده و از مدت‌ها پیش در دستور کار سرویس‌های اطلاعاتی غرب قرار گرفته است. این تئوری بر اساس جمع‌آوری اطلاعات و آنالیز آن‌ها استوار است. از نظر شما بستری بهتر از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی  برای جاسوسی عمومی وجود دارد؟

 

کاربر در شبکه‌های اجتماعی به بهانه داشتن ارتباطات گسترده، مدام در حال ارائه اطلاعات شخصی خود به شکل عمومی است! در واقع مدام در معرض این شعار تبلیغاتی قرار دارد که"اگر می خواهید همه جا باشید، بگذارید همه به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند" و این یعنی ماده خام برای اجرای تئوری جاسوسی عمومی.


«سخنگوی کابینه مجلس انگلستان در این خصوص گفته است که دولت به دنبال راه‌هایی برای رصد کردن رفتار کاربران در شبکه‌های اجتماعی دیجیتال و رسانه‌های سنتی است تا سیاست‌های خود را بر اساس این بازخوردها مدون کند.
این مقام دولت بریتانیا مدعی شد که قبل از این نیز دولت این کشور به شیوه‌های مختلف عملکرد کاربران در شبکه‌های اجتماعی را کنترل می‌کرده است اما قرار داد اخیر باعث می‌شود فرآیند رصد کردن کاربران در شبکه‌های اجتماعی مختلف دقیق‌تر و با هزینه کمتری انجام شود»

کارکردهای سیاسی این شبکه‌ها را می‌توان در سه نقش عمده دسته‌بندی و بررسی نمود؛
o
ابزاری

 کلمه ابزار، مفهومی را در ذهن متبادر می‌کند که هم می‌توان از آن استفاده کرد و هم می‌توان آن را کنترل نمود، اما این در حالی است که بخش گسترده‌ای از آنچه امروزه در شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد، از کنترل خارج است. تربیت جنگجویان رسانه‌ای، طراحی نرم افزارهای جاسوسی شبکه‌های اجتماعی، نمود واژگونه حقیقت و امثال آنها را می‌توان در نقش ابزاری کارکردهای سیاسی شبکه‌های اجتماعی ملاحظه نمود. 
o
رسانه‌ای: منظور از نقش رسانه ای، استفاده از این شبکه‌ها به ویژه در رویدادهای سیاسی- اجتماعی در کشورهاست، به ویژه هنگامی‌که کنترل رسانه های عمومی ‌مانند رادیو و تلویزیون و جراید در دست دستگاه حاکم است و از این رو می تواند در هنگامی‌که منافعش ایجاب کند، دسترسی به این امکانات را محدود و یا قطع کند. نظیر این را می‌توان در رخدادهای انقلاب¬های اخیر خاورمیانه مشاهده کرد. با توجه به تظاهراتی که در این کشورها به راه افتاد، دولت‌های این کشورها محدودیت‌هایی را بر رسانه‌ها و مخابرات اعمال کردند، اما مردم معترض با استفاده از امکانات موجود در شبکه‌های اجتماعی، با ایجاد وب‌سایت و وبلاگ و نیز با بهره‌گیری از صفحاتی که در فیس بوک و تویتر ایجاد کردند، اعتراضات را سازماندهی کرده و آنها را جایگزین رسانه‌های معمول کردند. 
o
منبع: شبکه‌های اجتماعی، به عنوان منبعی در اختیار طراحان و حامیان آنها هستند که می‌توانند با القاء نرم سیاست‌های ترجیحی خود به ترغیب اعضای آن اجتماع در پذیرفتن نظراتشان می‌پردازند. جذب منابع و پروراندن ایدئولوژی‌های سیاسی در مردمی که گاه در ابتدا در شمار مخالفان افکار حاکم سیاسی بر شبکه‌ای خاص قرار دارند و تغییر اذهان این گروه ها از دیگر رخدادهای پنهان در این شبکه‌هاست. امکاناتی که این شبکه‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات اعضای آن به‌دست می‌آورند، نقشه راه مناسبی برای جهت‌گیری و شناسایی انواع و میزان فعالیت‌های سیاسی در اختیار می‌نهد. 

 با توجه به آنچه که در بحث کارکردهای سیاسی شبکه‌های اجتماعی مورد اشاره قرار گرفت، می‌توان نقش و اهمیت متقابل شبکه‌های اجتماعی و سیاست را بررسی کرد.

مهم ترین تأثیرات سیاسی این شبکه ها، تضعیف دولت های ملی، اشاعه اطلاعات سیاسی و کاهش مشارکت سیاسی افراد و گروه هاست.

 همچنین کنترل اطلاعات در عصر جدید، اهرم اصلی قدرت بازیگران جهانی، ملی و محلی است، اهرمی که در انقلاب های رنگی در اختیار بنیاد سوروس و سازمان های غیردولتی و جنبش های دانشجویی قرار گرفت و رهبران احزاب و جنبش ها، بیشترین بهره را از آن بردند.

 دول غربی، ماهرانه با استفاده از امکانات تکنولوژی و ارتباطات، مانند اینترنت، سایت های انتقادی را علیه یک دولت سازمان می دهند. پیام های کوتاه را از طریق تلفن های همراه رد و بدل می کنند و مرتب قرارهای جدیدی می گذارند.

 آسیب مهم دیگر رسانه های نوین، تأثیر بر افکار عمومی و بسیج آن است. به گونه ای که به واسطه این رسانه ها، نوعی فضای عمومی شکل می گیرد و بسیاری افراد، بی آن که یکدیگر را ببینند و تبادل نظر کنند، مانند یکدیگر فکر و در نتیجه مانند یکدیگر نیز عمل می کنند. بر این اساس، از طریق تولید پیام، شعار و اندیشه، به شیوه ای هنری و از طریق تصویر، گرافیک، صدا و موسیقی، تصورات، دستکاری و بسیج می شوند و در نهایت فعالیت سیاسی، این امکان را می یابد که با زندگی روزمره آمیخته شود.

اکنون که در مورد تاثیر شبکه های اجتماعی تحت وب بر فضای سیاسی دولت ها، بیشتر دانستیم این را هم بدانیم که سرویس های امنیتی غرب معتقدند افکار عمومی شکل دهنده رفتار حاکمیت هستند و چنانچه افکار عمومی خواستار موضوعی باشند،  با توجه به این که در ایران حاکمیت از نوع دیکتاتوری نیست، در نهایت مجبور است به خواست افکار عمومی تن دهد یا به سمت آن حرکت کند.

سرویس های غربی تجربه ی شکست خورده فتنه 88 را در کارنامه خود دارند؛ در فضایی که هنوز شبکه های اجتماعی موبایلی به وجود نیامده بود و عمده فعالیت دشمن در حوزه شبکه های تحت وب چون فیس بوک، توییتر و ... بود. از انتخابات 92 کمکم شبکه های موبایلی گسترش پیدا کرد تا جایی که اکنون عمده برداشتهای اطلاعاتی کاربران از همین شبکه های اجتماعی ست.

شبکه هایی متنوع در قالب فضاییجذاب، با کاربران بسیار زیاد از هر قشری در جامعه. کنترل این شبکه ها عملا بسیار سخت و بعضا غیر ممکن می نماید، سیستم این شبکه ها به گونه ای است که فقط شرکت اصلی که سرورهای آن را در اختیار دارد، قادر به تشخیص و آنالیز داده های آن است و از آنجا که بیشتر این شبکه های اجتماعی محصول شرکتهای جاسوسی غرب یا خریداری شده توسط آنهاست، عملا هیچ روش کارامدی که بتواند داغترین موضوعات آن را رصد کند ، در کشور وجود ندارد. در دسترس ترین مثالی که در این زمینه وجود دارد تشییع پیکر مرتضی پاشایی است که عملا هدایت آن توسط همین شبکه های اجتماعی صورت گرفت.

در همین راستا دشمن در حال پیشروی و برنامه ریزی جدی روی این شبکه هاست. به گزارش سراج24 دشمن با همکاری و همراهی عوامل داخلی، به شدت به دنبال تاثیرگذاری بر انتخابات مجلس دهم که به زعم خود مهم ترین انتخابات برای 10 سال آینده کشور است، و به دنبال آن تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری سال 96 می باشد.با توجه به ناتوانی دشمن در انتخاب روشهای قبلی برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی، کنترل، تاثیر گذاری و هدایت افکار عمومی از جمله برنامه های درازمدت این شبکه هاست تا همزمان با تغییر سبک زندگی و حرکت دادن جمهوری اسلامی در مسیری که غرب میخواهد، براندازی به سبک جدید را پایه گذاری کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۱۷
قادمون

دیدگاه ها  (۱)

"My favorite chapter so far in the book is chapter nine on "Antisemitism and the Left" in which the author discusses how antisemitism has moved from a preoccupation of Christian and right-wing movements to one of Muslims and left-wing groups."Very true, but then no reasonable person questions the backwardness of Muslims. What isn't acknowledged is the regressiveness of the Left. It embraces all the failures that Western civilization finally rejected.

بیان دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی