سرباز گمنام فضای مجازی

مطالبه شبکه ملی اطلاعات و فضای مجازی امن.

سرباز گمنام فضای مجازی

مطالبه شبکه ملی اطلاعات و فضای مجازی امن.

سرباز گمنام فضای مجازی

ما بر آن شدیم؛ تا با استعانت از خداوند متعال، و در سالروز ولادت دوازدهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، حضرت صاحب الزمان "عج الله تعالی فرجه" و تقارن آن با آزاد سازی خونین شهر، ضمن ادامه مسیر گذشته خود یعنی مطالبه گری در حوزه فضای مجازی، با تشکیل یک جنبش مردمی با عنوان "حامیان روشنگری در فضای مجازی ایران" (حرفما) سستی ها و کاستی های مدیران و دولتمردان در انجام امور محوله و یا خیانت های متاثر از نفوذ در بین دستگاه های دولتی و سازمان های اجرایی را منعکس کرده و با تاکید بر فرامین حضرت امام خامنه ای "مدظله العالی"که مطالبه گری را راهی برای نجات کشور دانستند، در فضای مجازی که "اهمیت را به اندازه ی انقلاب اسلامی " بر شمردند، با مطالبه حداکثری و امر به معروف و نهی از منکر انجام وظیفه کنیم .

حقیقتا کجا ایستاده ایم؟

جمعه, ۱۰ دی ۱۳۹۵، ۰۵:۰۳ ب.ظ





مقام معظم رهبری: اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم.

اینترنت الان مثل یک جریان افسارگسیخته است. آبی از یک طرف سرازیر شده و شما آن وسط، جویی باز کرده‌اید؛ یک مقدار آب از این جوی می‌آید، اما ده جویچه و حتی جویهای بزرگ از این طرف و آن طرف دارد می‌رود و تحت کنترل شما نیست.   )بیانات در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی 26/9/81)


با گذشت بیش از ده سال از تشکیل شورای عالی فضای مجازی، سفارش و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل شبکه ملی اطلاعات و تذکرات چندین و چندباره ایشان راجع به اهمیت توجه به پیشگیری از پیامدهای منفی آن در زندگی جوانان امروز و هم چنین مطالبات پی در پی پژوهشگران و کارشناسان فضای مجازی در این خصوص، دولت و اعضای شورای فضای مجازی آن قدر بی توجهی و کم کاری نشان دادندکه این روزها شاهد سخنان مهمی ازسوی علمای عالی قدر، در خصوص اهمیت این مساله هستیم، من باب نمونه:

آیت الله بهجت، در پاسخ به فردی که به ایشان گفت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به سبب کار و شغلمان کار می‌کنیم و توصیه‌ای بکنید، ایشان مکثی کرد و پاسخ داد: همیشه مراقب باشید که در ظرف نجس غذا می‌خورید.1

آیت الله جوادی آملی: طبق آموزه های اسلام، مانباید بیراهه برویم و نبایدراه کسی را ببندیم،بلکه باید با تلاش، فضای مجازی را در اختیار خود بگیریم(16/2/94)

در جایی دیگر: فضای مجازی حقیقتامجازی نیست! جایی که اندیشه مبادله می شودو می تواند تاثیر بپذیرد و اثر بگذارد، حقیقت است؛ بنابراین ما با فضای حقیقی روبرو هستیم.(5/9/95)

آیت الله موحدی کرمانی: فضای مجازی [ فعلی ] می تواند دین و اسلام را از بیخ ریشه کن کند و چنین قدرتی دارد/ بدحجابی بد است اما فضای مجازی[رهاشده] صد برابر بدتر است.(14/9/95)

آیت الله مکارم شیرازی: بسیاری از تخلفات، ریشه در فضای مجازی دارد.(10/10/95)

و جایی دیگر: اطلاعاتی که در زمینه فضاهای مجازی به ما می رسد، وحشتناک است و مسئولان باید به این شرایط بد فضای مجازی توجه داشته باشند.

 با گذر از پیچ برجام و همه مشکلاتی که به آن گره خورده بودند، به نظر می رسد که وقت آن باشد که جناب رییس  جمهور و 

اعضای دولت حداقل 100 روز از ایام باقی مانده از این دولت را به حل و فصل مشکلات دیگر و بالاخص موضوع فضای مجازی

 بپردازند.

خطر فضای مجازی از چند جهت است:

1-      بستر فضای مجازی؛ که گسترده ترین آن اینترنت می باشد. اینترنتی که متعلق به آمریکاست و رئیس جمهور آمریکا می‌تواند در شرایط اضطراری مانند حملات سایبری به تأسیسات و زیرساخت‌ها، بخشی از ورودی‌های شبکه جهانی اینترنت به آمریکا را مسدود کند و به طور کلی با ابلاغ به سرویس دهنده‌های عمده اینترنت جهان – یاهو، گوگل و ... -، سرویس دهی آن‌ها را متوقف نماید. یعنی سرور و محل ذخیره همه اطلاعات در اختیار این کشور است و با چند واسطه و کاملا بی کیفیت اما گران، به دست ما می رسد. حالا تصور کنید همه اطلاعات درمانی، آموزشی ، خانوادگی وحتی بانکی شما در این فضا و نرم افزارهای شناور روی آن درج و ذخیره می گردد.

2-    نرم افزرهای وابسطه به اینترنت؛ که مهم ترین آنها شبکه های اجتماعی و سرویس های ارسال پیام می باشند. گرچه مشابه داخلی این نرم افزار ها در کشور ساخته شده و سرور آن قابل بررسی می باشد، اما چه چیزی می تواند 90 درصد ایرانی یی را که در این فضا گرم گرفته اند و به قولی آچار فرانسه آنها شده، از آن خارج نماید؟ چگونه درک کنند که این فضا بستری شده برای تاراج ایمانها و باورها و عقاید بومی و ملی آنها؟ چگونه بفهمند که هیچ یک از محتواهای مجرمانه و غیر اخلاقی یی که در این فضا براحتی به دست فرزندان و عزیزان آنها میفتد و شبیخون فرهنگی کشور را به دنبال دارد، توسط پلیس فتا قابل پیگیری و فیلتر نمی باشد؟چون سرور این نرم افزارها جایی آن سوی مرزها و در دستان دشمنان همیشه تاریخ کشورشان است تا در شرایط لزوم از این اسب تراوایی پیاده شده و ملت از درون پوسیده را متلاشی سازد.

دقت کنید، حتی با وجود هجوم بردن به سرویسهای بومی یی که هیچ حامی یی برای پیشرفت ندارند، باز هم اصل مساله ، یعنی اینترنت آمریکایی سر جای خودش هست.

3-    فیلتر شکن ها: که اکنون محل درآمدهای هنگفت برای یک عده سودجو شده که باعث و بانی آن دولت و وزارت ارتباطات هستند.

وقتی با خود تصور کنیم، وزارت ارتباطات ابتدا محتواهای غیر اخلاقی اینترنت را فیلتر می کند و بعد برخی دولتی ها و افراد اصلی بدنه دولت، از شبکه های فیلتر شده (و قطعا با استفاده از فیلتر شکن) استفاده و عقاید و اخبار خود را منتشر می کنند، خیلی احمقانه به نظر می رسد! و البته بلافاصله آدم را به شک می اندازند.

اینکه چرا دولت هیچ کاری در جهت توصیه های رهبری، اخطارهای مراجع و مطالبات کارشناسان فضای مجازی و مردم،انجام نمی دهد، جز خلاف آن، گسترش پهنای باند و واگذاری سیمکارتهای رایگان حاوی اینترنتهای پرسرعت، در بین قشر آسیب پذیر دانش آموز و دانشجو ؟

بعید است اگر فکر کنیم جهلی درکار است و عمدی نیست! قطعا اعضایی در دولت و اعضای کابینه و سران حساس مجلس و ... به نوعی سودی در این مسایل می برند: سود مالی یا سود سیاسی!

اگر این مقاله مجابتان نکرد، با یک جستجو ساده در اینترنت آمریکایی در مورد آسیبهای فضای مجازی، متوجه حساسیت مساله خواهید شد.


به هرحال هدف از این نوشته تنها آگاه سازی مردمی ست که نا خواسته در کوره های فرهنگ سوزی آنها، ایمان، عقیده، فرهنگ و آداب کهن و تربیت اصیل را از کف می دهند، و الا که بالا منسبان همچنان دست به جیب خواهند بود!

 

  1-      http://www.rasanews.ir/detail/news/446406/20


 

دیدگاه ها  (۰)

هنوز دیدگاهی نیست!

بیان دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی